• دسته بندی مطالب

  • http://iranianuk.files.wordpress.com/2010/11/ddfe332.gif http://iranianuk.files.wordpress.com/2010/11/gift-3.gif http://iranianuk.files.wordpress.com/2010/11/cfdvfbbmh.gif http://iranianuk.files.wordpress.com/2010/11/6.gif http://iranianuk.files.wordpress.com/2010/11/cvbssvbm.gif http://iranianuk.files.wordpress.com/2010/11/ddrtrw.gif http://iranianuk.files.wordpress.com/2010/11/binamaz-b1.gif http://iranianuk.files.wordpress.com/2010/11/dfdffdfdf.gif http://iranianuk.files.wordpress.com/2010/11/dfdffgg.gif http://iranianuk.files.wordpress.com/2010/11/qwqwwwq.gif http://iranianuk.files.wordpress.com/2010/11/jkjkuii.gif http://iranianuk.files.wordpress.com/2010/11/45dd4sdfs.gif  
  • برترین مطالب

  • دوا بابه‌ته‌کان

ماست را کی یخورید؟

مصرف ماست با معده خالی میزان جذب كلسیم آن را بیشتر می‌كند.
یك متخصص تغذیه گفت: مصرف ماست با معده خالی میزان جذب كلسیم آن را بیشتر می‌كند، البته این بدین معنی نیست كه بعد از غذا كلسیم جذب نمی‌شود.
سعید حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: ماست حاوی مقداری فسفر و 84 درصد آب است. افرادی كه در معرض خطر ابتلا به پوكی استخوان هستند، باید روزانه حداقل یك وعده ماست مصرف كنند.
وی گفت: ماست‌های كم‌چرب یا رژیمی برای افرادی كه كلسترول بالایی دارند، مناسب است. این نوع ماست‌ها برای كاهش وزن نیز مناسب هستند.
این متخصص تغذیه افزود: برای این كه بتوانید مقدار بیشتری ماست در روز مصرف كنید باید آن ‌را به گونه‌ای جایگزین مواد غذایی پرضرر كنید به عنوان مثال می‌توانید به‌ جای سس مایونز از آن به ‌همراه آب‌لیمو برای روی سالاد فصل‌ استفاده كرد.
حسینی گفت: هنگام خرید ماست دقت شود كه حتماً تازه باشد. هرچه‌قدر به تاریخ تولید آن نزدیك‌تر باشید باكتری‌های مفید آن فعال‌تر خواهند بود. در نهایت دقت كنید كه آن‌را سرد نگه دارید و سرد مصرف كنید. باكتری‌های مفید ماست در گرمای طولانی زنده نمی‌مانند.

وی افزود: بنا به توصیه كارشناسان تغذیه، مصرف لبنیات از جمله ماست با معده خالی توصیه می‌شود چون در این حالت میزان جذب كلسیم از این محصولات بیشتر است. مصرف ماست قبل از غذا از نظر جذب كلسیم بهتر است. البته این بدین معنی نیست كه بعد از غذا جذب كلسیم نخواهیم داشت.
این متخصص تغذیه گفت: ماست فقط یك عصرانه یا دسر خوشمزه نیست و خواص بسیار زیادی دارد. ماست منبع غنی پروتئین، كلسیم، ریبوفلاوین و ویتامین B12 است. ماست در مقایسه با شیر، به دلیل افزودن باكتری‌های مفید مقدار بیشتری كلسیم و پروتئین دارد.

Advertisements

وەڵامێک بنووسە

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / گۆڕین )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / گۆڕین )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / گۆڕین )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / گۆڕین )

Connecting to %s

%d هاوشێوەی ئەم بلۆگەرانە: